Buscar neste blog

mércores, 30 de xaneiro de 2013

COMENTARIO DUN TEXTO POÉTICO



Un poema é un texto literario no que predomina a función estética. A súa finalidade non é transmitir unha información, senón emocionar ao receptor. O autor expresa sentimentos persoais, íntimos, subxectivos. O poema caracterízase pola súa expresividade, que se consegue mediante a utilización de diversos recursos formais e estilísticos.
Para comentar un poema hai que analizar o contido e a forma, podendo usar o seguinte esquema:

1.- Actividades previas:
     . Comprensión do texto
     . Contextualización

2.- Análise do contido:
   2.1. Tema. Os motivos expresados no poema son sempre os mesmos ao longo da historia. Varía o xeito de tratalos, de acordo coa personalidade do autor e cos diferentes movementos literarios. Unha clasificación podería ser:
        I.            Temática lírica: incide na expresión dos sentimentos íntimos do poeta no tocante á vida e á norte, ao amor e desamor, á natureza ou ao alén.
      II.            Temática satírica: procura a través do humor e a caricatura a ridiculización de individuos ou institucións.
    III.            Temática costumista: conta costumes, crenzas e tradicións populares
    IV.            Temática social-patriótica. Pon de manifesto o compromiso do poeta co seu tempo, coa súa terra e coas súas xentes.
      V.            Temática fantástica: glosa lendas, situación ou acontecementos extraordinarios.

·         Tema principal
·         Tema(s) secundario(s)
    2.2. Argumento: conxunto de acontecementos ou situacións que se tratan no texto.

    2.3. Estrutura: A estrutura é a disposición e a relación entre os elementos que compoñen o texto. Debemos tentar descubrir como estableceu o autor esas relacións. Pode ser de dúas clases, externa e interna, e adoptar formas moi variadas.
.- Externa: organización ou disposición visible e explícita do texto en partes diferenciadas, en estrofas…
.- Interna: organización ou disposición latente e implícita dos elementos do texto. Debemos tentar descubrir a forma como se organiza o tema e os subtemas no texto, en núcleos independentes, pero relacionados entre si, cumprindo diversas funcións que poden ser de situación espacial ou temporal, de contraste, de amplificación, de intensificación, etc.

3.- Análise da forma: Se no apartado anterior vimos o que se di, agora analizaremos como se di a través do estudo dos niveis gráfico, fónico, morfosintáctico e léxico-semántico.
         3.1.  Nivel gráfico: Comprende fenómenos perceptibles a través do visionado do texto escrito, como a disposición do espazo, a tipografía, a ortografía, a caligrafía…
        I.            Disposición en verso: fronte á prosa na que, en xeral, as liñas interrómpense polo límite do espazo natural ou pola norma ortográfica, na poesía temos liñas interrompidas polo seu remate, independentemente de que este coincida ou non co límite de espazo material ou coa norma ortográfica.
      II.            Disposición en forma figurativa: organización visual do texto en forma de debuxo, que pode ser tipográfico (debuxo realizado con caracteres de imprenta) ou caligráfico (debuxo realizado mediante caracteres escritos a man)
    III.            Disposición acróstica, mesóstica e teléstica: letras iniciais, medias ou finais, respectivamente, de cada verso dun conxunto que compoñen unha palabra ou frase ao ser lidas verticalmente.

3.2.     Nivel fónico: Comprende fenómenos perceptibles a través do son, como os fonoestilísticos (aliteración, onomatopea, paronomasia), e os métricos (cómputo silábico, verso, rima, ritmo, estrofa, poema non estrófico)

3.3.     Nivel morfosintáctico: Comprende fenómenos producidos pola especial frecuencia, colocación ou relevancia de elementos morfolóxicos e sintácticos. Poden producirse por omisión, acumulación, recorrencia, concordancia e distribución.

3.4.     Nivel léxico-semántico: Comprende o vocabulario e o significado e sentido das palabras, así como os tropos e as figuras retóricas de base semántica.

4.- Comentario crítico

Ningún comentario:

Publicar un comentario