Buscar neste blog

mércores, 28 de novembro de 2012

Proposta de cantigas para comentar (I)

Tal como me pedistes, déixovos aquí unhas cantigas para quen queira practicar comentarios.


João Airas de Santiago

Vi eu donas, senhor, em cas d'el-rei,
fremosas e que pareciam bem,
e vi donzelas, muitas u andei;
e, mia senhor, direi-vos ũa rem:
           a mais fremosa de quantas eu vi,
           long'estava de parecer assi

Come vós. Eu muitas vezes provei
se ac[h]aria de tal parecer
algũa dona, senhor, u andei;
e, mia senhor, quero-vos al dizer:
             a mais fremosa de quantas eu vi,
            long'estava de parecer assi

Come vós. E, mia senhor, preguntei
por donas muitas, que oí loar
de parecer, nas terras u andei;
e, mia senhor, pois mi as fo[rom] mostrar:
             a mais fremosa de quantas eu vi,
             long'estava de parecer assi.


Bernal de Bonaval 

A dona que eu am'e tenho por senhor
amostrade-mi-a, Deus, se vos em prazer for,
                      se nom dade-mi-a morte.

A que tenh'eu por lume d'estes olhos meus
e por que choram sempre, amostrade-mi-a, Deus,
                     se nom dade-mi-a morte.
 
Essa que vós fezestes melhor parecer
de quantas sei, ai Deus!, fazede-mi-a veer,
                     se nom dade-mi-a morte.

Ai, Deus! qui mi-a fezestes mais ca mim amar,
mostrade-mi-a u possa com ela falar,
                    se nom dade-mi-a morte.


D. Dinís

Quer’eu em maneira de proençal
fazer agora um cantar d’amor,
e querrei muit’i loar lmia senhor
a que prez nem fremosura nom fal,
nem bondade; e mais vos direi ém:
tanto a fez Deus comprida de bem
que mais que todas las do mundo val.

Ca mia senhor quizo Deus fazer tal,
quando a fez, que a fez sabedor
de todo bem e de mui gram valor,               :  "que a fixo coñecedora de todo ben"
e com tod’est[o] é mui comunal                  :  "é moi sociable, sabe estar"
ali u deve; er deu-lhi bom sém,
e desi nom lhi fez pouco de bem
quando nom quis lh’outra foss’igual            : "fíxoa tan ben, que non quixo facer outra igual"
Ca en mia senhor nunca Deus pôs mal,
mais pos i prez e beldad'e loor
e falar mui ben, e riir melhor
que outra molher; des i é leal
muit', e por esto non sei oj'eu quen
possa compridamente no seu ben
falar, ca non á, tra-lo seu ben, al.                      :  "non hai un ben maior, alén do seu"




Fernando Esquio 

Amor, a ti me ven[h]'ora queixar
de mia senhor, que te faz enviar,
cada u dórmio, sempre m'espertar
e faz-me de gram coita sofredor.
Pois m'ela nom quer veer nem falar,
           que me queres, Amor?

 Este queixume te venh'or dizer:
 que me nom queiras meu sono tolher
pola fremosa do bom parecer
que de matar home sempr'há sabor.
Pois m'ela nẽum bem quis[o] fazer,
          que me queres, Amor?

Amor, castiga-te desto, por em
que me nom tolhas meu sono por quem
me quis matar e me teve em desdém
e de mia morte será pecador.
Pois m'ela nunca quiso fazer bem,
            que me queres, Amor?

Amor, castiga-te desto por tal
que me nom tolhas meu sono por qual
me nom faz bem [e sol me faz gram mal]
e mi o [fará], desto [som] julgador.
Poilo seu bem cedo coita mi val,
            que me queres, Amor?

Ningún comentario:

Publicar un comentario